دکتر صحرایی(استاندار کرمانشاه)
نگاهی به خدمات و اقدامات دولت سیزدهم در حوزۀ صنعت و معدن استان کرمانشاه؛
از فعال‌سازی ۶۱ واحد، تا افتتاح ۱۶۳ طرح صنعتی و معدنی
استاندار کرمانشاه از احیا و فعال‌سازی ۶۱ واحد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: «افتتاح ۱۶۳ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری هفده هزار میلیارد تومان، از خدمات دولت شهید دکتر رئیسی به مردم استان کرمانشاه بوده است.» دکتر «محمدطیب صحرایی» در گفت‌وگویی به مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن، به تشریح بخشی از خدمات دولت مردمی سیزدهم در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: «در عمر سه‌سالۀ این دولت، رشد ارزش افزودۀ صنعت استان ۴.۱ درصد، رشد ارزش افزودۀ معدن ۸.۴ درصد و رشد ارزش افزودۀ خدمات ۲.۱ درصد بوده است.»

نیکزاد عباسی(معاون قضایی رئیس کل و قائم مقام ستاد پیگیری دستورالعمل اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمانشاه)
بررسی‌ها و مطالعات جامعه‌شناسی صنعتی نشان می‌دهند که کشورها امروزه به عصر صنعت وارد شده‌اند. با توجه به اینکه ورود به این عرصه مزایا، منافع، محاسن، معایب و مشکلات عدیده‌ای دارد، تمام کشورها باید خود را برای مواجهه و تبعات ناشی از آن در شکل‌های مختلف آماده نمایند. توسعۀ صنعتیِ مناسب همگام با رشد منابع انسانی، می‌تواند تولید ثروت مشروع نموده و به‌دنبال آن از آسیب‌های اجتماعی مانند فقر، مشکلات مسکن، اعتیاد، بیکاری و طلاق پیشگیری نماید.

مهندس محسن دارابی ( مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه)
وزرات صنعت، معدن و تجارت هر سال از اول تا دهم تیرماه را دهۀ «تولید تجارت» عنوان کرده است. در این زمان مجموعه‌ای از همایش‌ها، نشست‌ها و همچنین افتتاح پروژه‌های صنعتی و معدنی توسط فعالان اقتصادی و مجموعۀ دستگاه‌های دولتی (که در واقع معین وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند)، در سازمان‌های استانی برگزار می‌شوند.
امسال نیز از ماه فروردین براساس ابلاغ مقام عالی وزارت، برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دهه به کلیۀ سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ شده است. ما مؤظف بودیم در چارچوب دستورالعمل ابلاغی در استان، با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت، با دستگاه‌های هم‌خانواده جلسات مربوط به این دهه را برگزار کنیم. ادارات صنعت، معدن و تجارت و مجموعۀ ارکان مدیریتی آن اعم از معاونان سازمان و رؤسای ادارات ستادی درگیر این موضوع هستند، اما محوریت با معاونت امور صنایع و معاونت تجارت سازمان‌ها است.


مهندس جهانبخش شکری( رئیس خانۀ صمت کرمانشاه )
در پیامی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، این روز را به فعالان حوزه‌های صنعتی و معدنی تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
اهل همت رخنه در سد سکندر می‌کنند این سبک‌دستان، کلید فتح را دندانه‌اند
سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد. انتخاب این شعار بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در تحقق این هدف‌گذاری ملی است. به این ترتیب، رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی بی‌نظیر خود، این نکتۀ بسیار حیاتی را در شعار امسال متجلی ساخته است.مهندس بیژن کردستانی(مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمانشاه)
دهم تیرماه در تقویم ایران اسلامی به نام روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است تا از یک‌سو یادآور نقش مهم صنعت در اقتصاد کشور و از سوی دیگر فرصتی باشد برای تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های فعالان حوزه صنعت و معدن.
بدون شک راه رسیدن به توسعه پایدار و همه‌جانبه استان در عبور از مسیر توسعه و توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط می‌گذرد و خوشبختانه حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی استان در سال‌های اخیر مسیر روبه‌رشد و پویایی چشمگیری در مسیر افزایش تولید، توسعه پایدار و تقویت اقتصاد مقاومتی طی کرده است؛ بااین‌حال این بخش از اقتصاد آن‌چنان ظرفیت‌های فراوانی برای جهش در اقتصاد و اشتغال‌زایی دارد که نیازمند برنامه‌ریزی‌های فشرده و استفاده همه‌جانبه از تمامی ظرفیت‌ها است.

مهندس فرهاد مرزی( دبیر اجرایی خانۀ صنعت، معدن و تجارت و کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان کرمانشاه)
با عرض ادب و احترام خدمت مخاطبان فصلنامه خانۀ صنعت و معدن، این افتخار را داریم که این فصل‌نامه هر فصل به چاپ رسیده و در هر نوبت رویدادهایی در ارتباط با واحدهای صنعتی و معدنی، مقالات مختلف و حتی معرفی واحدها به اطلاع خوانندگان رسیده است. در این شماره نیز گزارش مختصری از عملکرد خانۀ صنعت و معدن به‌عنوان حامی واحدهای تولیدکنندۀ صنعتی و معدنی، در جهت رفع موانع تولید با توجه به شعار امسال ارائه خواهد شد.

خانۀ صنعت و معدن با حمایت از سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه، صدور جواز تأسیس را برعهده دارد. درصورتی‌که متقاضی مدارک را به‌موقع تکمیل کرده و ارائه دهد، حداکثر ظرف 24 ساعت جواز تأسیس صادر می‌شود. جهت حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن هر دوشنبه‌ به‌عنوان «دوشنبه‌های رفع موانع تولید» برگزار می‌شود. در هر جلسه پنج دستورکار مطرح خواهد شد و پیگیری مصوبه‌ها نیز از طرف خانۀ صنعت و معدن صورت می‌گیرد.