فعالیت در تشکل‌های اقتصادی؛ چرا و به چه قیمتی؟!

آرمان خالقی

قائم‌مقام دبیرکل و عضو هیأت‌مدیرۀ خانۀ صنعت، معدن و تجارت ایران

یک فعال اقتصادی باید کسب‌وکارش را بر محور ثبات، رشد و توسعۀ روزافزون تنظیم کند و در کنار آن به فعالیت‌های اجتماعی و تشکلی بپردازد. اکنون این پرسش پیش می‌آید که چنین فردی به‌دنبال چه مقاصدی است؟ فعالیت‌هایی که نه‌تنها منافع اقتصادی برایش ندارند، بلکه از وقت و سرمایۀ خود مایه گذاشته و آبرو و اعتبارش را نیز هزینه کرده، چه دستاوردی برای او دارند؟!

سیدعبدالوهاب سهل آبادی

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران 

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان

به حرکت درآوردن چرخ صنعت و تولید و رونق و شکوفایی هر کشوری مرهون مدیریت، خلاقیت و پشتکار بزرگ‌مردانی است که با کارآفرینی و اشتغالی پایدار، تعالی و پیشرفت را وجهۀ همت والای خویش قرار داده‌اند و مجاهدانه در راه صیانت از رشد و توسعۀ اقتصاد این مرز و بوم تلاش می‌کنند. در این راستا، دشمن برای عقب نگاه‌داشتن کشور و تضعیف مؤلفه‌های خلق قدرت که تولید جزو مهم‌ترین آن‌ها است، تلاش می‌کند روند تولید را مختل و ضعیف نماید. همان‌طور که رهبر فرزانه در بیاناتشان اشاره نمودند، بهترین و موفق‌ترین کار برای خنثی‌کردن تمام موانع و تحریم‌ها، همین تلاش واقعی و نه تلاش شعاری است.

در این میان، این صنعت و معدن است که موتور محرکۀ اقتصاد کشور بوده و عامل مؤثر در رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش تولید ناخالص ملی است، که منجر به استقلال میهن عزیزمان و تقویت تولید ملی می‌شود.